PREDAVANJE ENGLESKIH GLAGOLSKIH VREMENA KROZ UPOTREBU POPULARNIH FILMOVA – STUDIJA SLUČAJA

Glavni sadržaj članka

Srđan M. Gajdoš Olivera Lj. Korpaš

Apstrakt

Rad se bavi predavanjem engleskih glagolskih vremena Present Perfect i Present Perfect Continuous upotrebom  scenarija i inserata iz popularne filmske sage Osvetnici. Značaj teme ogleda se u tome što učenici često doživljavaju gramatiku kao najteži i najdosadniji aspekat savladavanja jezika. Međutim, ukoliko se ona predaje u nešto izmenjenom obliku u odnosu na ono što uglavnom zatičemo u učionici, može se promeniti stav prema ovoj problematici. Udžbenici imaju tendenciju da gramatiku predstavljaju odozdo prema gore (bottom-up) tj. sa primarnim fokusom na građenje i pravila, gde je upotreba sekundarna i data u kontekstu koji je često neprilagođen polaznicima. Korišćenjem pristupa odozgo prema dole (top-down), gde je fokus na značenju i upotrebi vremena datih u okviru filmskih scenarija propraćenih insertima iz filmova, može se očekivati veći nivo zainteresovanosti učenika za čas. Cilj rada je upravo da pokaže da li eksperimentalna grupa podvrgnuta ovakvom pristupu može da pokaže dobre rezultate, kako po pitanju savladavanja gramatičkih jedinica tako i po pitanju podizanja nivoa motivacije kod polaznika. Primenjeni metod u istraživanju je eksperimentalan sa paralelnim grupama, uz deskriptivnu analizu i statističku obradu dobijenih podataka i primenu tehnike testiranja. Rezultati istraživanja pokazali su da je kontrolna grupa (B1 nivo), koja je bila podvrgnuta tradicionalnom pristupu sa fokusom na obliku glagolskih jedinica bila nešto bolja od eksperimentalne grupe upravo kod zadataka gde je akcenat bio na tačnosti u pogledu građenja vremena. Međutim, u zadatku gde je trebalo ustanoviti koje vreme treba da se primeni, eksperimentalna grupa ostvarila je bolje rezultate. Upitnik u okviru testa koji su obe grupe popunile pokazao je da su polaznici eksperimentalne grupe bili mnogo motivisaniji za čas jer im se svideo format u kojem im je predstavljen sadržaj. Imajući u vidu ovakve rezultate, trebalo bi sistematski uvoditi opisani pristup u predavanje gramatičkih jedinica i pretvoriti nastavnu jedinicu koja je teška i nezanimljiva u onu koju su učenici voljni da rade. Kako bi rezultati bili što bolji, predlaže se kombinovanje modernijeg pristupa sa tradicionalnijim u pogledu savladavanja građenja vremena.    

Detalji članka

Broj časopisa
Sekcija
Članci

Reference

Brown, S. K. (2010). Popular films in the EFL classroom: Study of methodology. Procedia Social and Behavioral Sciences, 3, 45-54.

Byrd, P. (2005). Instructed Grammar. In: E. Hinkel (ed.), Handbook of Research in Second Language Teaching and Learning, (pp. 545-563). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.

Cheung, C. (2001). The use of popular culture as a stimulus to motivate secondary students' English learning in Hong Kong. ELT Journal Volume, 55, 55-61.

Gale, J. (2012). Japanese Popular Culture as a Major Motivation for Japanese Language Study. California: San Francisco State University.

Harmer, J. (1991). The Practice of English Language Teaching. New York: Longman Publishing. Henderson, X. (2017). An Investigation of Metacognitive, Botom-up and Top-down Strategies in L2 Listening. Monterey Bay: Capstone Projects and Master's Theses.

Hyte, H. (2016). Bottom-Up and Top-Down Strategies (or Processing): What Are They Anyway? Accessed 25 May 2019 from

http://www.esltrail.com/2016/06/bottom-up-and-top-down-strategies-or.html.

Ismaili, M. (2013). The Effectiveness of Using Movies in the EFL Classroom –A Study Conducted at South East European University. Academic Journal of Interdisciplinary Studies, 4, 121-132.

Jean, G., & Simard, D. (2011). Grammar Teaching and Learning in L2: Necessary, but Boring? Foreign Language Annals, 44, 467-494.

Kalra, R. (2017). The Effectiveness of Using Films in the EFL Classroom: A Case Study Conducted at an International University in Thailand. Arab World English Journal (AWEJ), 8, 289-301.

Khan, A. (2015). Using films in the ESL classroom to improve communication skills of non-native learners. ELT Voices, 5, 46-52.

Kim, J. (2007). A comparative study of the effects of explicit-inductive/cooperative instruction versus explicit-deductive/ individualistic instruction on the second language acquisition of English relative clauses in Korean university-level EFL learners. Michigan: ProQuest Dissertations and Theses.

Kinet, A., & Meunier, F. (2018). The impact of grammar teaching methods on EFL pupils’ achievement and motivation: traditional vs. technology-enhanced. Louvain: FIAL.

Long, M. H., & Doughty, C. J. (2009). The Handbook of Language Teaching. Malde: Wiley Blackwell.

Male, H. (2018). Understanding inductive and deductive approaches in teaching grammar in efl context. J D P, 9, 19-24.

Ozkan, Y. (2015). Utilization of news articles in English grammar teaching. Haziran, 17, 49-59.

Statista (2019). Cinema audience distribution in the United Kingdom (UK) as of 2014, by age and gender. Accessed 18 August 2019 from https://www.statista.com/statistics/296240/age-and-gender-of-the-cinema-audience-uk/.

Using English (2019). Top-down Language Learning. Accessed 26 May 2019 from https://www.usingenglish.com/glossary/top-down.html.

Weebly (2019). Teaching Grammar for Middle and Upper Primary Years. Accessed 26 May 2019 from

https://teachinggrammartoupperandmiddleprimary.weebly.com/traditional-vs-functional-grammar.html.

Winch, G. (2010). Literacy: Reading, Writing and Children's Literature. South Melbourne: Oxford University Press.