INTERVJU U KVALITATIVNIM PEDAGOŠKIM ISTRAŽIVANJIMA
Glavni sadržaj članka
Apstrakt
Metodološka i epistemološka pitanja čine konstitutivne elemente svake nauke. Tokom razvoja pedagoške nauke otvarale su se brojne dileme koje se odnose na primenu najadekvatnije metodologije za izučavanje fenomena vaspitanja i obrazovanja. Poslednjih nekoliko decenija posebno se analizira pitanje primene kvalitativnih istraživanja u pedagogiji. U ovom radu ispituje se pitanje primene intervjua u kvalitativnim pedagoškim istraživanjima. Pri tome su navedena terminološka određenja kvalitativnih istraživanja, definicije, kao i vrste intervjua. Posebna pažnja posvećena je ispitivanju prednosti i nedostataka vezanih za primenu intervjua u kvalitativnim pedagoškim istraživanjima, dok je u zaključku ukazano na prednosti triangulacije za obuhvatnije ispitivanje pedagoške problematike.
Detalji članka
Reference
Banđur, V. i Potkonjak, N. (1999). Metodologija pedagogije. Beograd: Savez pedagoških društava Jugoslavije.
Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research Methods in Education. Oxon: Routledge, Taylor & Francis Inc.
Desai, V. & Potter, R. (2006). Doing development research. Sage Publication, Inc.
Đurić, S. (2007). Fokus-grupni intervju. Beograd: Službeni glasnik.
Đurić, S. (2012). Etički problemi u istraživanjima o deci. Specijalna edukacija i rehabilitacija, 11 (3), 449-468.
Fajgelj, S. (2014). Metode istraživanja ponašanja. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju.
Halmi, A. (2005). Strategije kvalitativnih istraživanja u primenjenim društvenim znanostima. Jasterbarsko: Naklada Slap.
Havelka, N., Kuzmanović, B. i Popadić, D. (2008). Metode i tehnike socijalnopsiholških istraživanja. Beograd: Centar za primenjenu psihologiju.
Knežević Florić, O. i Ninković, S. (2012). Horizonti istraživanja u obrazovanju. Novi Sad: Filozofski fakultet, Odsek za pedagogiju.
Maykut, P. & Morehouse, R. (2005). Beginning Qualitative Research. Taylor & Francis e-Library.
Milas, G. (2005). Istraživačke metode u psihologiji i drugim društvenim znanostima. Jasterbarsko: Naklada Slap.
Misher, G. E. (1986). Research Interviewing – Context and Narrative. President and Fellows of Harvard College.
Mužić, V. (1973). Metodologija pedagoških istraživanja. Sarajevo: Zavod za izdavanje udžbenika.
Quin Patton, M. (2002). Qualitative research and evaluation methods. Sage Publication, Inc.
Radišić, J., Stanković, D. i Jošić, S. (2016). Akciona istraživanja kao oruđe za unapređivanje nastave i učenja. U S. Maksić i I. Đerić (Ur.), Razvoj istraživačke prakse u školi (str. 37-54). Beograd: Institut za pedagoška istraživanja.
Shermann, R. R. & Webb, R. B. (2005). Qualitative Research in Education: Focus and Methods. Taylor & Francis e-Library.
Viling, K. (2016). Kvalitativna istraživanja u psihologiji. Beograd: Clio.